Skip to content
To kvinder spiser Cornetto

FRISKO, STOLT SPONSOR AF WORLD HAPPINESS REPORT 2020

VORES LYKKE MANIFEST

Lykke!
Hvad er det? Hvor er den? Hvordan kan jeg mærke det ... oftere?
Er det hvem jeg tilfældigvis er? Hvor jeg bor? Hvad jeg tjener? Hvad jeg kan købe?
Lykke føles som noget flygtigt. Og som verden bliver vi mindre lykkelige for hver dag, der går.
Men den gode nyhed er, at vi kan ændre på dette.
Fordi vi leder efter lykke de forkerte steder.
Så lykkelig er ikke noget, jeg er.
Lykke er noget, vi alle kan skabe!
Fordi vi alle har en superkraft. For få af os bruger den. Men vi har den alle sammen.
Hver dag vi er i live, er der mere lykkelige valg, vi kan træffe.
Lykke-valg, der ikke handler om mig ... som individ. Men om os ... de mennesker, vi lever blandt.
Fordi videnskaben viser, at det er de valg, vi træffer i vores samfund, der gør den lykkeligste forskel.
Vi er Frisko. Så vi ved alt om lykkelige valg! Men nu vil vi hjælpe os selv til også at træffe andre lykkeligere valg.
Enkle dagligdags valg.
Som går op i en højere enhed og spredes, så vores samfund bliver mere lykkeligt og også gør os mere lykkelige!
Så det er op til os, venner. Superkraften er med os.
Lad os begynde at træffe lykkeligere valg sammen.
Lad os gøre vores verden til et lykkeligere sted, En gade ad gangen!

HVORFOR GØR IS DIG LYKKELIG?

Is = Lykke. Det er videnskab.

Folk har længe spekuleret over, hvorfor vi får en følelse af lykke og lystfølelse, når vi spiser is. Uanset om det er et øjebliks fred alene eller en fest med en gruppe venner, kan is vende et gennemsnitligt øjeblik til noget stort.

I 2013 blev mysteriet løst af britiske forskere, der analyserede, hvordan det at spise is kan øge følelsen af tilfredshed og velvære. Over en to-dages periode blev deltagerne tilbudt valget mellem en Cornetto Classico-is eller en Cornetto Jordbæris og bedt om at udfylde en taknemmelighedsdagbog.

Aktiviteten blev gentaget individuelt og i grupper, med og uden is – og alle deltagerne blev bedt om at skrive tre ting, som de var taknemmelige for.

Teamet opdagede, at der var en tydelig sammenhæng mellem is og lykke og fandt ud af, at enhver kombination af taknemmelighedsaktiviteten og det at spise is (sammen eller alene) medførte følelser af øget positiv virkning.



Linley, P. A., Dovey, H., de Bruin, E., Transler, C., Wilkinson, J., Maltby, J., & Hurling, R. (2013).Two simple, brief, naturalistic activities and their impact on positive affect: feeling grateful and eating ice cream.  Psychology of Well-Being: Theory, Research and Practice, 3(1), 6.

LYKKE-EKSPERTER

Lykke er et alvorligt emne.

Frisko er inspireret af en række førende eksperter inden for lykke-økonomi, på vores mission om at gøre verden til et lykkeligere, mere rummeligt sted, en gade ad gangen.

RICHARD LAYARD

Professor Lord Layard er professor emeritus i økonomi ved London School of Economics. Grundlægger af en massebevægelse for et lykkeligere samfund kaldet “Action for Happiness”.

“Teamet på Frisko har en stærk forståelse af, hvorfor lykkeligere samfund er så vigtige, og med den rækkevidde Frisko har i samfund over hele verden, har de styrken til at yde et stort bidrag til verdens lykke!”

Professor Richard Layard founder of a movement called Action for Happiness

JEFFREY D. SACHS

Verdenskendt økonomiprofessor, leder inden for bæredygtig udvikling og højtstående FN-rådgiver.

“Som en del af Unilever har Frisko bona fide til at yde et meningsfuldt bidrag til bæredygtig udvikling og lykke i verden. Unilever hyldes med rette som en af verdens mest bæredygtige og ansvarlige virksomheder, og det er dejligt at have Unilever som en vigtig partner i at gøre verden til et lykkeligere sted!”

Professor Richard Layard founder of a movement called Action for Happiness

WORLD HAPPINESS REPORT

Frisko og FN's World Happiness Report 2020

Rundt omkring i verden skaber Frisko øjeblikke af lykke hver dag for mennesker overalt - og fejrer dette med den officielle sponsorering af FN's Sustainable Development Solutions Network (SDSN) World Happiness Report – som kan læses her.

Frisko har bragt mennesker sammen om is og spredt lykke gennem socialt samvær. Sponsoratet er det seneste tiltag i mærkets engagement i at forhøje de nationale lykke-niveauer og er en del af Friskos ambition om at fremhæve vigtigheden af socialt samvær mellem mennesker for at forhøje lykke-niveauerne.